חמאת שיאה-מרכיב טיפוח העור הטבעי

חמאת שיאה

חמאת שיאה היא מרכיב טבעי לטיפול בעור המופק מעץ השיאה. הוא בצבע שנהב כשהוא גולמי, אך בדרך כלל הוא בצבע צהוב כאשר הוא מעובד עם שורש בורוטוטו ושמן דקלים. זה הוא בשימוש נרחב לטיפוח העור וקוסמטיקה. בחלק ממדינות אפריקה אפילו אוכלים חמאת שיאה.

מהי חמאת שיאה?

חמאת שיאה היא סוג של שומן שמקורו באגוז עץ השיאה. כשהוא גולמי, הוא בצבע שנהב. אך לעתים קרובות הוא נצבע בצהוב על ידי הוספת שורש בורוטוטו או שמן דקלים. זה הוא בשימוש נרחב לטיפוח העור וקוסמטיקה. זה אפילו אכיל בכמה מדינות אפריקאיות.

הוא מכיל ויטמין אי וא, כך שהוא מסייע להרגעת עור יבש ורגיש. זה גם עוזר למנוע את המראה של קמטים וקווים עדינים. יתר על כן, הוא מכיל תכונות אנטי פטרייתיות ואנטיבקטריאליות, כך שהוא עשוי להועיל למניעת צלקות. למעשה, מחקר אחד דיווח כי חמאת שיאה הפחיתה את הופעת הצלקות הקלואידיות על מתנדבים.

חמאת שיאה היא מרכיב נפלא לטיפול בעור. הוא עשיר בחומצות שומן, מה שהופך אותו קרם לחות טוב. בניגוד לשמני אגוזים אחרים, חמאת שיאה אינה הופכת לסבון כאשר היא נחשפת לאלקלי. בגלל תכונות הריפוי שלה, חמאת שיאה היא הבחירה הטובה ביותר לטיפול בעור.

במצבה הטהור, לחמאת השיאה יש טעם קרמי ואגוזי. הוא מכיל חומצה סטארית, אולאית ופלמיטית, והוא עשיר בוויטמין מועיל וויטמין א. שמן זה מיוצר על ידי עץ השיאה. חמאת השיאה הטובה ביותר מיוצרת על ידי לחיצה קרה על השמן ללא שימוש בכימיקלים.

מה עושה חמאת שיאה לעור שלך?

חמאת שיאה הוא מרכיב לחות מעולה, וזה עוזר לשחזר את האיזון הטבעי של העור של שמנים. החמאה מכילה גם טריטרפנים, שהם נוגדי חמצון המונעים הרס סיבי קולגן. זה עשוי לעזור להפחית את מראה הקווים הדקים, מה שגורם לעור שלך להיראות שמנמן וחלק יותר. הוא מכיל גם חומצה לינולאית, בעלת תכונות אנטי דלקתיות ומגבירות לחות.

מכיוון שחמאת שיאה מחקה את תפקודי החלב, היא מסייעת בשמירה על בריאות העור. זה לא סותם נקבוביות, וזה לא ישאיר את העור שלך נראה שמנוני. חמאת שיאה בטוחה לרוב סוגי העור, אך יש להימנע ממנה על ידי אנשים הסובלים מאלרגיות לאגוזים או מצבי עור.

חמאת שיאה ארוזה בוויטמינים א ו ה, מה שהופך אותו לנוגד חמצון יעיל. נוגדי חמצון מונעים מהעור לייצר רדיקלים חופשיים, הפוגעים בתאי העור ומקדמים הזדקנות מוקדמת. הם יכולים גם למנוע ולהילחם בסרטן. חמאת שיאה ניתן להחיל בכל מקום על הגוף ועל השיער. הוא זמין באופן נרחב בבתי מרקחת, והוא מרכיב בטוח בסיכון נמוך שיכול לעזור לך להיראות ולהרגיש טוב יותר.

אם אתם מחפשים קרם לחות עדין על עורכם, תוכלו לנסות למרוח חמאת שיאה מדי יום. זה עשוי להחליק כתמי עור, לשפר את מרקם העור ואפילו להילחם באקנה. עם זאת, חשוב לציין כי העור שלך חייב להיות נקי לפני מריחת חמאת שיאה.

מהם היתרונות של חמאת שיאה?

חמאת שיאה היא אחד משמני האגוזים הבריאים ביותר, המכילים שומנים בריאים ונוגדי חמצון הנהדרים לעורכם. זה טוב יותר משמן זית או שמן קוקוס, ויש לו תכונות אנטי דלקתיות ולחות. זה תחליף טוב לחמאה בבישול וטיגון מוקפץ, ותוכלו להשתמש בה כשייק או רוטב לסלט. הקפד לקנות חמאת שיאה לא מזוקקת לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

חמאת שיאה ידועה בתכונות הריפוי והלחות שלה, והיא נספגת בשכבות העמוקות יותר של העור. זה גם משפר את תפקוד התאים ומגביר את המיקרו-סירקולציה. זה יעיל גם להילחם באלרגיות בעור. מכיוון שהוא מכיל כמות גבוהה של ויטמין, הוא יכול גם להרגיע כוויות, אקזמה וקיסוס רעל. יש לו גם תכונות אנטי מיקרוביאליות, והוא יכול לסייע במניעת זיהומים מעקיצות חרקים.

חמאת שיאה זמין בלוקים מוצקים אמבטיות. כיתה א ' נבדקת ועברה בדיקות איכות ובטיחות. זה יכול להימשך עד שנתיים אם מאוחסן כראוי. אם אתה מודאג מקלקול, עדיף לאחסן אותו בכלי אטום במקום קריר וחשוך הרחק מאור השמש. אם אתה חי באקלים חם, ייתכן שתרצה לשמור אותו במקרר שלך.

חמאת שיאה ניתן להשתמש על כוויות. תכונותיו האנטי דלקתיות יכולות לסייע בריפוי כוויות מדרגה ראשונה, וחומצות השומן שלו עוזרות לנעול לחות בזמן שהכוויה מחלימה. התכונות האנטי דלקתיות בחמאת שיאה יכולות גם להפחית את הדלקת בכוויות שמש. זה עשוי גם לעזור להקל על הכאב ולהפחית את האדמומיות והנפיחות.