סקירת משאבות ואקום


משאבות ואקום מייצרות ואקום יחסי בתוך נפח על ידי ציור מולקולות גז מהנפח האטום. הם עשויים ממתכת או מקרמיקה. הם שואבים מולקולות גז מהנפח האטום כדי ליצור ריק חלקי. משאבות ואקום משמשות לעתים קרובות ביישומים רבים, כולל מעבדות ומכונות קטנות. מאמר זה יספק סקירה קצרה של משאבות ואקום וכן יסביר את יתרונותיהן. ‏ כמו כן, תלמדו על סוגים שונים של משאבות ואקום.

משאבות ואקום שונות ממשאבות אחרות בכך שהן פועלות לזמן קצר יותר. בעוד שלמשאבות מסוימות יש חיי שירות ארוכים בשואב אבק נמוך, הן נמשכות רק מספר שניות בשואב אבק גבוה. מאפיינים נוספים של משאבת ואקום כוללים את טמפרטורת ההפעלה, הלחץ והזרימה של הנוזל. הבדל מרכזי נוסף בין משאבת ואקום למדחס הוא רגישותם לאבק, נוזלים וכימיקלים. בעוד שמשאבה טובה יכולה לשמש ליישומים רבים, ישנם כמה הבדלים.

כאשר בוחרים משאבת ואקום, השיקול הראשון הוא רמת הריק. דירוג הזרימה של משאבת ואקום יגיד לכם כמה אוויר הוא יכול לשאוב ממרחב נתון. היחידות הגדולות יותר מיועדות לחובה רציפה, בעוד היחידות הקטנות יותר מיועדות לשימוש לסירוגין. ברור שלא תרצו להשתמש במשאבה קטנה יותר לחובה רציפה, בגלל המגבלות של הפונקציה הזו. חלק מהמשאבות יכולות להיות מדורגות בזרימה, מה שאומר שהן יכולות להתמודד עם הרבה אוויר אבל מוגבלות על ידי עליית הטמפרטורה.

ההבדל העיקרי בין מדחס למשאבת ואקום במונחים של זמן הפעלה הוא זמן ההפעלה בריק גבוה. ככל שמספר משאבות האבק נמוך יותר, הזמן התפעולי גבוה יותר. עם זאת, ככל שרמת הריק נמוכה יותר, היעילות גבוהה יותר. משאבה יוקרתית, למשל, תחזיק מעמד זמן רב יותר בוואקום גבוה מאשר במשאבה נמוכה.

השיקול העיקרי בבחירת משאבת ואקום הוא רמת הריק שהיא יכולה ליצור. יחידות גדולות יותר מיועדות לחובה רציפה, בעוד יחידות קטנות יותר מיועדות לשימוש לסירוגין. האחרון יעיל יותר, אך ייתכן שיש לו מגבלות. עדיף לשקול את כל הגורמים האלה לפני קניית משאבת ואקום. זה רעיון טוב גם לבקש מנציג המכירות ייעוץ והמלצות. צוות שירות הלקוחות יכול לעזור לך לבחור את המשאבה המתאימה לך.

משאבות ואקום יכולות לשמש בתעשיות רבות. ניתן להשתמש בהם ברדיותרפיה כדי למקד גידולים ספציפיים. ניתן להשתמש במשאבות אלה כדי לנתח את הרכב החומרים בספקטרומטריית מסה. בתחום הביו-רפואי, הם יכולים לשמש לניתוח. לדוגמה, מנועים מצופי ואקום משמשים לחקר היתוך. המשאבה יכולה לשמש גם למטרות דקורטיביות שונות, כגון מניעת גידול חיידקים.

משאבת הוואקום הפופולרית ביותר היא משאבת הוואן הרוטרי. הם מושלמים לתעשייה, להנדסת תהליכים, להקפאת ייבוש וליישומים תעשייתיים אחרים. הם עשויים מנפט, שמאפשר להם לפעול ברמות ואקום גבוהות. משאבת רכבי רוטרי יכולה לפעול בטמפרטורות נמוכות ויכולה לעמוד במגוון לחצים. האנרגיה הקינטית של הרוטור נשלטת גם על ידי סרובוטור.

הקריטריון הראשון לבחירת משאבת ואקום הוא הריק שהוא יכול ליצור. היצרנים מציעים מגוון של דירוגי ואקום, בmm Hg או ב. Hg. ככל שהיחידה גדולה יותר, כך היא יכולה לייצר יותר ואקום. יחידה קטנה יותר תפיק ואקום נמוך יותר. קיבולת ואקום גבוהה יותר משמעה תוחלת חיים ארוכה יותר. יש היום בשוק סוגים רבים של משאבות ואקום.

הקריטריון הראשון הוא ואקום. היצרן יציין את דירוג הוואקום המקסימלי ואת הלחץ המוחלט של המשאבה. הלחץ המקסימלי יהיה גם רשום על ידי היצרן. היחידות הגדולות יותר ייצרו יותר ואקום מאשר הקטנות יותר. זה יהיה תלוי בסוג של דרישות שאיבה. המחיר של משאבת ואקום ישתנה בהתאם ללחץ. משאבה באיכות גבוהה תימשך זמן רב ולא תצטרך תחליף.

פרטים נוספים באתר:

https://www.golik.co.il/